Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

donderdag 3 maart 2011

Mac 'n Cheese met Broccoli

Het is me wel 't weekje ze :-( Je hebt zo van die dagen dat alles de mist ingaat, maar bij mij is 't al heel de week van datte! Vandaag VAB mogen bellen voor platte autoband, nu ja, eigenlijk mag ik niet klagen, want zat vijs in, diene gast heeft daar iet ingestoken en 't was opgelost, moet zelfs geen nieuwe band, dus met 5 euro ben ik ervan af. Sjanse! Pfew... Gelukkig is de week zo goed als ten einde! Morgenmiddag gaan zwemmen, 's avonds met Marlies, Katleen, Hilde & Sofie gaan eten bij Salim en daarna stapke zetten. Net mailke zien passeren van Sofie dat er iets nieuws is in 't Chess Café hier in Gent: elke eerste vrijdag van de maand en 't doelpubliek zou 30+ en single zijn, dus mij hoeven ze alvast niet te overtuigen om daar es te gaan piepen :-)
Soit, vanavond nieuw receptje uitgeprobeerd en was alweer een goeike! En nog net genoeg over voor een extra portie (ja, ik kook bijna altijd te veel, zeker als 't pasta is, ik leer diene pasta maar niet proportioneren en stel ook dat er iemand onverwacht langskomt hé, dan moet je diene mens toch eten kunnen geven :-S) Maar dus geen eter vanavond en nog voldoende om morgen na 't zwemmen er verder van te smullen!



Ingrediënten:
Boter, bloem, melk, geraspte kaas, ontbijtspek, broccoli, macaroni

Let's get started!
- Vanzelfsprekend macaroni koken. Ondertussen ook je broccoli een 4-tal minuutjes koken.
- Het spek krokant bakken en daarna verbrokkelen
- Ondertussen, ja, 'k weet 't, veel potten op 't vuur ze bij deze, een kaassaus maken.
- Als het allemaal klaar is, vermengen en in een ovenschotel gieten, nog wat geraspte kaas over en even gratineren in de oven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten