Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

zondag 1 januari 2012

Rolletjes met Pesto en Ham

Eerst en vooral: GELUKKIG NIEUWJAAR aan iedereen! Goede gezondheid, genoeg centjes, veel liefde en niet te vergeten: lekker eten!
Gisterenavond is heel rustig begonnen bij Marlies thuis. Zij zorgde voor 't hoofdmaal (jummie jummie stoofpotje) en Sofietje en ik voor de hapjes & drank. En eigenlijk is 't wel grappig ze.
De vrijdag was ik thuis aan de lijn met Carla, tetter tetter tetter, tv stond aan op de achtergrond en 't was van Dagelijkse Kost. Had 't niet gevolgd, plots zag ik 't eindresultaat en ik tegen Carla: effe stil, dit ziet er superlekker uit! Morgen krijgen ze dit 'op hun talloore'. Toen daarna nog met Marlies iets uit weest eten en ik vroeg haar of ze tv had gezien. Zwijg, zei ze me. Je hebt naar Dagelijkse Kost gekeken! En je gaat 't maken voor morgen!
Goh, we zijn erg als we elkaars gedachten en gedragingen zo goed kennen. We hebben elkaar dan gisteren om 12 uur dan ook toegewenst dat we in 2012 veel minder met elkaar gaan optrekken, omdat we de liefde van ons leven zijn tegengekomen en er gewoon veel minder tijd voor zullen hebben! :-)
In elk geval, veel te veel, maar dan écht massa's te veel, gegeten gisteren. Echt te veel :-S Maar deze hapjes waren dus megalekker! Wel heel zout, maar zo rolden de flessen rapper zeker :-)

Ingrediënten:
Bladerdeeg, pesto, Parmaham

Hoe makkelijk & snel kan iets zijn...
- Bladerdeeg uitrollen, pesto erover uitstrijken, helemaal bedekken met de hesp
- Oprollen en even de diepvries in, zodat het wat harder wordt en makkelijker snijdt sebiet (kwestie van recyclage ;-) in dat boterpapier verpakt om weg te steken, want dat dan ook gebruikt om op de ovenplaat te leggen, zodat ze er niet aanplakten)
- Uit de diepvries halen, schijfjes van snijden en even de oven in!

Met dank aan Jeroen Meus en Dagelijkse Kost dus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten