Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

zondag 31 oktober 2010

In pastis gemarineerde vis met een sausje van steranijs

Ook hier hangt weer een verhaal aan vast... Heb ik klaargemaakt voor Sacha, echt wel een goed varkentje, gezien hij echt alles opeet wat je hem voorschotelt! Hoewel... bedenk me net dat 't ondertussen toch al even geleden dat hij nog es is komen eten :-S Komt hij dus binnen en ik zeg: 'Ik hoop dat je anijssmaak lust' en zegt ie 'ik lust alles behalve anijs en pijnboompitten' Daar stond ik dan :-S Desalniettemin heeft hij toch alles netjes opgegeten en vond hij het toch nog niet zo slecht... Oef! Gelukkig had ik de anijs wat beperkt (want is een smaak die ikzelf wel lekker vind, maar ooit es zoooo zat geweest van Ricard, dat wanneer anijs overheerst, mijn maag dichtkrimpt en mijn honger -of dorst- over is) Nog es gemaakt voor Evelien, dan al iets meer raki bijgedaan en dan was 't goed. Lekker fris smaakje :-)

Ingrediënten:
In 't recept dat ik van 't internet -nog maar es- had gehaald werd dit klaargemaakt met zeebaars, maar ik heb dit denk ik met kabeljauw klaargemaakt, dus:
Kabeljauw, steranijs, pastis en room

En dan...
- Besprenkel de vis met wat pastis en laat 10 min. marineren.
- Bak de vis tot ie goed is, haal hem uit de pan en hou em warm.
- Room in de pan, scheut pastis en wat steranijs en dan laten inkoken hé.

Over wat ik er het beste bijserveer ben ik nog altijd niet uit... Volgende keer probeer ik venkelpuree, lijkt me er wel bij te passen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten