Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

dinsdag 21 december 2010

Stoverij met Bruine Leffe & Bruine Suiker


Dit is er ook zo eentje die ik al een heel eindje heb... Heb ik zondag tijdens mijn kooknamiddag ook gemaakt met als doel te serveren voor Nancy die vandaag zou komen eten, maar helaas strooide de sneeuw roet in het eten. Treinen & stiptheid gaan niet echt samen en de combinatie metro-trein-bus al helemaal niet met dit weer :-S Daarenboven haalt Nancy ook zo graag niet de auto boven met zo'n weer. Iets wat ik compleet begrijp, want ben daar ook zo geen held in :-S Dus maar lekker zelf opgegeten en nog een portieke in dat klein vriezerke in mijn frigo gestoken, wat ik eigenlijk nooit gebruik... Dus mag 't niet vergeten, want dat moet dus snel op!
Trouwens nog een compliment gehad op mijn Struisvogelreceptje vandaag :-) Had potje meegegeven met een vriend van me en kreeg vanavond smske dat 't lekker vlees was :-) Net als elke andere kok, hou ik ook wel van een complimentje over mijn gerechtjes en verschijnt er op zo'n moment een glimlach op mijn gezichtje :-) Maar stoofvlees dus...

Ingrediënten:
1 kg stoofvlees, 2 donkere Leffes, 100 gr bruine suiker, 2 grote uien, 2 eetlepels mosterd, laurier & tijm

Simpel...
- Braad de stukjes stoofvlees aan met wat boter.
- Voeg er de gesnipperde ui en de Leffes aan toe en daarna de mosterd en de bruine kandijsuiker.
- Kruiden met peper & zout, laurier en tijm.
- Een uurtje laten pruttelen in de pot.

Geef toe... makkelijk zat toch!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten