Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

dinsdag 7 december 2010

Komkommer met Gandaham


Een vriend van mij had zaterdagavond volk over de vloer, moest/wou hapjes voorzien en wou de grootste creatieveling lijken. Wat doe je dan? Ah ja, es vragen aan Katrien of ze geen suggesties heeft :-)
Natuurlijk, dus er enkele doorgestuurd waar hij gretig gebruik van heeft gemaakt. Maar... een man zou een man niet zijn... haha... had er idd geen hoeveelheden bij vermeld, want ik wist ook helemaal niet met hoeveel personen die zouden zijn en ik ging er -verkeerdelijk dus- van uit dat ie dat wel zelf zou inschatten! Maar geen erg, want kreeg zondagmiddag uitnodiging om de rest van de hapjes op te maken bij een filmke. Het ideale tijdverdrijf voor zo'n druilerige namiddag... En eigenlijk ook best wel leuk om es 'mijn' hapjes geserveerd te krijgen ipv. ze zelf te moeten maken :-)
Soit, zo creatief is volgend hapje nu eigenlijk ook niet, maar vind die eigenlijk zelf heel lekker en fris en daarmee dat ik hem hier neerschrijf, zo raak ik die nooit kwijt!

Ingrediënten:
Restje komkommer, Gandaham, mayonnaise, schilfers Parmezaan

En dan...
- Snij de komkommer in schijfjes van ong. 3 à 4 mm dik en leg ze allemaal op een bord/schaal/...
- Op elk een toefje mayonnaise
- Es flink met de pepermolen over
- Op elk een samengeplooid/verfrommeld stukje Gandaham
- En een Parmezaanschilfer erop!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten