Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

vrijdag 10 december 2010

Kalkoen met Camembert & Tijm

Dit is een receptje dat ik eigenlijk al heel lang heb, lekker vind, maar soms vergeet en zo is het alweer veel te lang geleden dat ik dit nog es klaargemaakt heb. Daarmee... Als ik het hier noteer... dan kan ik het nooit meer uit het oog verliezen! Ik maak het eigenlijk altijd klaar met tijmpatatjes en boontjes, omdat ik vind dat dat het er 't beste bij past! Begin wel eerst aan uw patatjes want die duren 't langst!

Ingrediënten:
Kalkoenfilet, Camembert, tijm, honing, rode ui, boter

Aan 't werk!
- Die tijmpatatjes dus eerst: natuurlijk eerst uw aardappelen schillen lol. In blokjes snijden (hoe kleiner, hoe minder lang in de oven), in een ovenschotel kieperen, rijkelijk overgieten met olijfolie en goed wat tijm over strooien. De oven in gedurende een half uurtje (afhankelijk van hoe groot uw blokskes zijn natuurlijk) en af en toe es in roeren.
- Kalkoenfilet goudbruin bakken en bestrooien met peper & zout
- In een ovenschaal leggen, wat honing op doen, bedekken met dikke plakken Camembert, gesnipperde ui erover verdelen en nog wat tijm over het geheel strooien
- Ongeveer 10 minuutjes in de oven (zodat de kalkoen verder gaart) op 200°

Geen opmerkingen:

Een reactie posten