Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

dinsdag 4 oktober 2011

Gebakken Schol met Dragon



Deze middag opnieuw naar de Bodystyling geweest en tja... mijn 'uitspattingen' van de afgelopen week waren merkbaar op de weegschaal :-S Mijn motto (gepikt van Marlies, waarvoor dank ;-)) is: als 't smaakt, blijft 't niet plakken! En idd, veel uit weest eten, veel terraskes gedaan en 't heeft me idd allemaal gesmaakt! Zelfs Carla haar korstjes van haar pizza, nadat ik al een pasta met 4 kazen op had zondagavond, om maar te zeggen... In elk geval 't motto klopt! Het blijft idd niet plakken, maar ja, vermageren doe je er nu ook niet echt van :-S Hoewel... toch klein beetje af... Nu sta ik op -4.1 kg, dus nog 900 gr te gaan voor ik mijn doel van 5 kg haal! Vandaag wel opnieuw opgemeten geweest... Ze meten u op 9 verschillende plaatsen en vergelijken dat dan om de 5 keer dat je er gaat. Eerste keer was ik 17 cm kwijt, wat supergoed was. Normaal gezien verlies je de 1e keer altijd 't meest en daarna gaat 't wat achteruit... Maar miljairde! Ben gewoon 21 cm extra kwijt! Dus nu al 38 in totaal op 5 weken! 'k Zeg 't jullie... sebiet word ik nog een echte vamp! Hahahahaha!
Deze morgen vanzelfsprekend (;-)) niets gegeten, gezien ik op de middag op de weegschaal moest en mezelf beloond omwille van 't goede resultaat: roomsauske!!! JA!!!!

Ingrediënten:
Schol, bloem, dragon, room

Viske bakken...
- Uw panklare vis kruiden met peper&zout en dragon, effe in de bloem wentelen en hop de pan in!
- Bakken tot ie goudbruin is (en daarna loopt 't bij mij altijd verkeerd :-S krijg zoiets dus nooit in 1 keer helemaal gaaf uit de pan :-S)
- Uit de pan halen dus (ik leg hem effe op een keukenpapierke kwestie van 't vet te laten absorberen ;-))
- Room in uw pan gieten en nog wat dragon erbij en even laten indikken!
- (volgens 't recept moest er ook wat witte wijn bij, dus feel free als je dit wil proberen, maar heb ik dus niet gedaan)

Bron: recepten.mriweb.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten