Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

zondag 30 oktober 2011

Zalm met Pecannoten



Gisterenavond voor ik een klein stapje heb gezet, nog es een receptje uitgeprobeerd en dit is er eentje die ik zeker nog ga proberen, want was lekker EN geen moeite... Om te beginnen had ik, gewoon van die pommekes gekocht in de winkel die ik maar in de oven moest schuiven... Tja, ik had daar zin in :-) En diene zalm is in een handomdraai in de oven geschoven en dan is 't gewoon een klein halfuurke u met iets anders bezighouden hé.
Morgen trouwens mijn eerste werkdag! Manman, ik voel me net als een kind daags voor 1 september! Nog net geen kaftpapier gekocht bij wijze van spreken! Lol
Had eerst nog gedacht om effe naar de zon te trekken voor ik de dop salut zegde, uiteindelijk toch niet gedaan en ben er eigenlijk blij om, want heb mijn tijd heel nuttig kunnen gebruiken! Gewoon kleine dingetjes allemaal, maar allemaal samen neemt 't natuurlijk wel wat tijd in hé! Vanzelfsprekend begonnen met te gaan shoppen (en heb dit nog es herhaald ook :-)), want a ja, ik moet toch iets nieuws hebben om te gaan werken hé! Enkele kooknamiddagen om mijn diepvries helemaal vol te stoppen (en ik weet al perfect waar ik morgenavond zin in heb! hihi) Gezien ik nieuwe telefoon krijg, nr de baseshop geweest voor mijn huidig abo, gezien ik andere auto krijg, mijn ruyboot leeggemaakt en gepoetst, papieren regelen bij de hulpkas, ... en ach, nog zo veel meer! Deze namiddag nog es een dweilke slaan, zodat mijn kotje proper is en dan rest er nog enkel mijn kleren voor morgen klaar te leggen en dan ben ik er helemaal klaar voor! Joepie!!

Ingrediënten:
Zalm, boter, mosterd, honing, broodkruim, pecannoten, peterselie

Vrijdag visdag?
- In een kommetje een klein beetje gesmolten boter mengen met wat mosterd en honing
- Uw zalm in een ovenschotel leggen en hiermee bestrijken
- Dan uw pecannoten in stukjes hakken en daarna mengen met het broodkruim en peterselie en hiervan een laagje op uw zalm leggen.
- Dik kwartier de oven in en smakelijk!

Lekker met broccoli erbij :-)

PS: O ja, met dat ik morgen aan mijn nieuwe job begin, denk ik erover na om hier es een maand niets te posten. Misschien doe ik het toch hoor... Ik zal nog zien! In elk geval herneem ik dit blogje erna sowieso, want nieuwe receptjes uitproberen vind ik gewoon superleuk!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten