Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

zondag 9 oktober 2011

Warme Kaneelappeltjes met Speculoosijs



Ok, ik geef 't toe... Toen ze me bij de Bodystyling zeiden dat ik meer fruit moest eten, hadden ze waarschijnlijk dit niet in gedachten, but hey... 't Heeft me gesmaakt en de rest doet er niet toe!
Vrijdag wel mijn doel van -5kg gehaald! Nu is 't wel al weer naar de zak, want vrijdagavond uit weest eten (brochette met frietjes - en dank aan Salim voor de appel die ik hiervoor heb gebruikt :-)), gisterenavond voor 't concert van George Michael ook eerst hapje uit weest eten (megalekkere lasagne! Heb ik zelf nog nooit gemaakt en kan toch ook zo moeilijk niet zijn, dus binnenkort waarschijnlijk hier ook es verslag van!) Voor de rest vanavond en morgen broeksriem wat aanhalen, nog es gaan lopen ondertussen en ik vermoed dat ik opnieuw aan mijn -5kg zal zitten. Dat hoop ik toch tenminste ;-)
George Michael was btw fenomenaal! Carla had me in 't voorjaar gevraagd of ik geen zin had om mee te gaan... en eigenlijk heb ik geen seconde getwijfeld, want ik dacht aan die ene cassette van Father Figure die ik grijs heb gedraaid toen ik kind was en aan die andere cassette van Wham die ik zelfs van voor naar achteren ken. Slecht kan 't niet zijn, dacht ik, en amaai, heeft gewoon mijn verwachtingen overtroffen! Was eigenlijk een heel rustig concert, totaal niet wat ik ervan had verwacht, wist niet eens dat het met een symfonisch orkest was (wat nogal logisch is moest ik de naam van zijn tour op voorhand geweten hebben maar soit) en dan op 't laatste alle remmen los! Man, diene gast kan goed zingen... een paar kippenvelmomenten incluis!

Ingrediënten:
Appel, kaneel, suiker, boter, speculoosijs

Als je uw keuken lekker winters zoet wil laten geuren, dan...
- Beetje boter laten smelten in je pan
- Schijfjes appel erin leggen, klein beetje (jaja, dieet hé ;-)) suiker en wat kaneel erover strooien en mooi bruin laten bakken.
- Nadat ik ze uit de pan heb gehaald, heb ik ze nog even afgedept met keukenpapier (jaja... al is 't maar 5 cal die weg zijn!) en in een schaaltje gelegd.
- Bolleke speculoosijs erop, lepelke uit de schuif halen, u in de zetel zetten en genieten :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten