Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

zondag 16 oktober 2011

Normandische Hapjes

Vrijdagavond was 't weer zover! Om de zoveel tijd komen Lien, Evelien en ikzelf samen, kookt er één iemand en tetteren we de hele avond. Deze keer was 't mijn beurt om uit te nodigen en ik heb er geen moment moeten over nadenken wat te serveren als hoofdgerecht, want Lien had al aangegeven dat ze zooooooo graag nog es mijn varkenshaasje in Rodenbach wou eten :-)
Ik zou ik niet zijn als ik ook niet iets nieuws wou uitproberen, maar dat was dus beperkt tot de aperitiefhapjes... Heb er nog een aantal die ik wil uitproberen, maar heb het wegens tijdsgebrek bij eentje gehouden (en dan nog wat chipjes op tafel gezet natuurlijk :-S) Jaja, tijdsgebrek... Erg hé... Maar 's voormiddags boodschappen weest doen, zodat alles dagvers zou zijn, dan om 13h naar de Bodystyling, pas om halfdrie thuis, eerst nog wassen natuurlijk. Dan eraan beginnen... tot de vaststelling komen dat mijn rozemarijn zo goed als op was, dus hop effe naar 't Zuid gewandeld. Marlies had om 17h gedaan en haar beloofd haar naar de garage te voeren, geen rekening gehouden met de spits en was pas iets na 18h thuis terwijl Lien & Evelien rond 19h bij mij zouden zijn! Effe time management en voortdoen en stipt om 19h was ik rond! Net op tijd! En ja hoor, was weer een gezellige avond. We hadden zelfs iets te vieren, maar daar later wel es meer over! Hihi.

Maar dit aperitiefhapje dus... Heb er geen foto van toegevoegd.... Jaja, moet maar heeeel kort in de oven, er roept iemand, ga dus weg uit de keuken, babbelbabbel, denk 'oeps, die hapjes', ga snel kijken en ja hoor, het randje zag eerder gitzwart dan goudbruin. Gelukkig nog te redden, maar oogde niet om er een foto van te nemen. Zal hem wel nog es maken, dus dan voeg ik er zeker één van aan toe.

Ingrediënten:
Calvados, Camembert, appel, minibladerdeeggebakjes

Blijf er dus bij...
- Stukje appel in ietsiepietsiekleine stukjes snijden. Volgens het recept moest je ze gewoon besprenkelen met Calvados, maar ja, je kent me hé... ik heb ze dus 'gemarineerd'. Gewoon grondeke in een kop en daar de appelkes in.
- Lege bladerdeeggebakjes in uw ovenschotel schikken en één voor één vullen met wat camembert.
- Er wat gemarineerde appelkes op leggen en hop, kort de oven in, gewoon de kaas wat laten smelten. (En loop er dus niet te ver van weg zoals ik :-S)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten