Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

vrijdag 28 oktober 2011

Quiche met Kip & Curry


Ja, 'k weet 't... Foto trekt op niet veel :-S Wou een paar weken geleden mijn timer es afwassen en 't was geen goed idee om hem es helemaal onder te dompelen... Sedertdien... Tja... Sedertdien vertonen veel gerechten verdachte zwarte randjes :-S Ik weet dat ik een nieuwe moet kopen, maar telkens ik in de buurt ben van timers heb ik precies wat last van Alzheimer :-(
Bijgevolg... beste stukje eruitgenomen, had niet door dat de lens van mijn kodak bedoempt was, stukje opgesmuld (want lekker was het wel :-)) en kom nu tot de vaststelling... tja... dat ik er geen goeie foto van heb genomen. Soit, 't is de smaak die telt! :-)

Ingrediënten:
Bladerdeeg, kip, curry, ananas, room, 2 eieren

How to!
- Kip in kleine stukjes snijden en goudbruin bakken in je pan
- Ondertussen in een mengkom 2 eieren klutsen, er wat room, peper & zout, een flinke dosis curry en kleine partjes ananas aan toevoegen
- Uw bladerdeeg in je quichevorm persen
- Ondertussen is je kip helemaal klaar, bij de rest voegen, es goed roeren en bovenop je bladerdeeg kletsen
- Klein half uurtje de oven in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten