Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

zaterdag 22 oktober 2011

Lasagne Bolognaise



Donderdag was nationale saunadag en daar natuurlijk van geprofiteerd om samen met Carla een gratis dagje te relaxen :-) Een eindje geleden vertelde ze me van een superlekkere lasagne dat ze had gemaakt en ik had zoiets van 'allez, dat heb ikzelf eigenlijk nog nooit gemaakt :-S'. Onlangs gingen we dan samen eten in de Schieve Lavabo in Brussel, waar ik een megalekkere lasagne heb gegeten en er nog maar es aan herinnerd werd... 'Maak dat es zelf!' Today was dus Lasagneday'. Wat gegoogeld nr receptjes, met dat van Carla in 't achterhoofd, maar uiteindelijk gegaan voor een mengeling van alle receptjes :-S
Deze week had ik ook nog es een kooknamiddag ingelast om mijn diepvries opnieuw aan te vullen en had nog een restje bolognaisesaus over, dus... perfecte timing, niet? (Trouwens goede punten gekregen van S. op mijn Geuzekoekjes met Witlof, want die is die avond komen eten voor we naar 't filmfestival zijn gegaan :-) :-)) Maar vandaag dus lasagnevellen gekocht en restjes weggewerkt!

Ingrediënten:
Lasagnevellen, bolognaisesaus, hesp, mozarella, parmezaan, peper (ik heb wel van die Turkse biber gebruikt, maar met normale peper zal 't ook wel lukken natuurlijk)

Jummie jummie...
- Ovenschotel nemen en laagjes maken... Eerst laagje bolosaus, lasagnevelleke, laagje mozarella, wat hesp erop, nog lasagnevelleke en zo voort tot je ingrediënten op zijn of je ovenschotel vol is. Wel niet eindigen met zo'n pastavel.
- Parmezaanse kaas erover strooien en wat peper. (In één van de recepten had ik ook gelezen dat ze er venkelzaad aan toevoegden, nu niet gedaan, maar een volgende keer probeer ik dat zeker es uit)
- Klein halfuurke in de oven op 180-200°

Geen opmerkingen:

Een reactie posten