Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

woensdag 26 oktober 2011

Varkenshaasje met Mosterdroomsaus

Al de 26e van de maand en nog maar 5 receptjes gepost... Ga niet aan mijn 8 geraken als ik er niet eentje uit mijn archief haal vrees ik :-S Bij deze :-)
Niet veel thuis gegeten eigenlijk... maandagavond bij Marlies weest eten, gisteren mijn nieuwe job gevierd! Jaja, 't is zo ver! Ik ben de nieuwe Account Manager bij CambioWorks! Een megaleuke job die me op 't lijf is geschreven in een klein bedrijf van 2 ambitieuze meiden! Je kan je niet inbeelden hoe blij ik ben!!!! :-) :-) :-)
Dus gisterenavond weest vieren met een brochette bij Salim, vanavond spaghettietje gaan eten bij Vincent, vrijdag nr de Rotonde gaan eten voor Lien haar verjaardag... Zo komt er van koken natuurlijk niet veel in huis hé, laat staan van nieuwe receptjes uitproberen :-S
Daarom dit receptje... dit is gewoon een klassieker...

Ingrediënten:
Varkenshaasje, 2 prei, 1 ui, room en mosterd

Oerdegelijke kost...
- Ter voorbereiding de prei schoonmaken en in ringetjes snijden en je ui snipperen
- Het varkenshaasje mooi bruin bakken in wat boter
- Als uw vlees gaar is, uit de pan halen en warm houden. In uwzelfde pan de ui en de prei fruiten
- Room en mosterd toevoegen, wat bijkruiden met peper & zout en je saus wat laten indikken

Geen opmerkingen:

Een reactie posten