Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

zaterdag 3 december 2011

Pasta met Paprika



Voelt aan als een eeuwigheid geleden dat ik hier nog een receptje gepost heb :-S Ondertussen ook beseft dat 8 nieuwe receptjes per maand niet haalbaar is met mijn nieuwe job... Is gene 9 to 5 hé... Maar ach, ik doe het supergraag! Dus helemaal niet erg dat het koken even op een lager pitje wordt gezet! Is ook niet dat ik niets meer nieuws zal uitproberen hé, want dat is nu eenmaal de aard van dit beestje... Ik leg mezelf gewoon geen quotum meer op, da's al.
Maar mijn nieuwe job dus... in 3 woorden: I LOVE IT! :-) Voor ik er begon werd er in mijn vriendenkring al gevraagd of ik niet in een sekte zat of zo... Ik was er zo positief over, hoewel ik nog niet bezig was! Haha! Nu ik een maandje bezig ben, kan ik alleen maar NOG lovender zijn! Het draait allemaal NOG beter uit dan ik ooit had vermoed! Het is gewoon mijn ding... Doordat ik bij TC voor 1 directeur werkte en bijgevolg niet onder de structuur van het Project Management viel, kon ik de zaken Bottom Up aanpakken ipv Top Down, da's gewoon mijn ding... Maar vind dat ne keer... Awèl, hier dus ook! Pas op, ik heb nog een hele weg af te leggen hoor, zowel persoonlijk als professioneel,  en nog een heleboel zaken te leren, maar alles is even interessant en het voelt gewoon allemaal zoo goed aan. Heb er gewoon het volste vertrouwen in en al mijn zintuigen bevestigen dit :-)
Maar kijk, lange dagen (but love them :-)) zorgen ervoor dat er vooral snelle gerechten op tafel komen de laatste tijd en deze is er ook zo eentje! Ik geef toe, dit is geen gerecht waarbij je steil achterover valt omdat ie zoooooo lekker is, is gewoon een goeike, waarvan ik de meeste ingrediënten meestal wel in huis heb (behalve die paprika dan, maar ik had er nog een halveke over van daags ervoor, dus dat kwam net goed uit :-))

Ingrediënten:
Spaghetti, 1 ui, 1 paprika (voor mij alleen wel maar een halve ui en een halve paprika gebruikt), paprikapoeder, room, kaas die goed smelt, peterselie

Snelsnelsnel
- Pasta koken natuurlijk
- Gesnipperde ui fruiten en er de blokjes paprika aan toevoegen, paprikapoeder erover en even laten meestoven
- Uw room erin kieperen, uw kaas, wat peper & zout en laten indikken (volgens 't origineel recept moest je er nog een stukje van een groentebouillonblokje en water bijdoen, maar dat heb ik achterwege gelaten)
- Pasta in uw bord, saus erover en nog wat peterselie over :-)

Bron: www.marionsrecepten.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten