Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

maandag 26 december 2011

Pizza Katrien


Pizza... Ach, ik snap al lang niet meer wie van die diepvriespizza's koopt of waarom... Zelf een pizza maken is zooo makkelijk en zo veel lekkerder! Deze combinatie van ingrediënten... In mijn studententijd bestelden we eigenlijk regelmatig pizza... Een green fiesta voor Annelies en voor mij altijd zo'n basispizza waarbij je dan je eigen ingrediënten koos (4 + 1 gratis! lol). Dacht er aan, stond dus op mijn boodschappenlijstje en zit ondertussen in mijn buikje :-) Jummie jummie!

Ingrediënten:
Pizzabodem, bolognaisesaus, ananas, rode paprika, hesp, geraspte kaas

Easy as hell
- Pizzabodem uitrollen en er je bolognaisesaus over uitstrijken
- Stukjes paprika, ananas en hesp op verdelen
- Geraspte kaas erover en ik strooi er dan nog altijd wat van die Turkse Biber over, gewoon om het wat pittiger te maken
- Randjes bestrijken met olijfolie zodat ze mooi bruin kleuren
- 20 min. de oven in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten