Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

donderdag 25 augustus 2011

Brigandsteak



Ipv. af te vallen ben ik 200 gr bijgekomen :-S Gezien het op mijn eentje te lastig zal worden, heb ik deze middag mijn eerste afspraak achter de rug bij Bodystyling :-) Volgende week dinsdag mijn eerste oefeningen en ozon :-) en dan bergaf met die kilo's!! Had wel niet verwacht dat ik vandaag al op de weegschaal zou moeten staan... Dus had ik voor deze middag nog een stevige maaltijd gepland :-S Ach ja, vanavond gaan lopen met Nancy, dus hopelijk brengt dat opnieuw wat evenwicht :-)
Was deze voormiddag naar de winkel geweest en wou het receptje 'Kip à La Chouffe' maken... Maar de kip zag er, naar mijns inziens, niet wauw uit en geen La Chouffe... Het is dus een biefstuk en Brigand als bier geworden. Jaja, zelfs wanneer je inkopen doet om een receptje te maken, moet je al es creatief kunnen zijn ;-)

Ingrediënten:
Biefstuk, flesje Brigand, beetje room, champignons, ui

How to...
- Biefstuk braden, gesnipperde ui en plakjes champignons eraan toevoegen.
- Als uw ui glazig is en uw champignons gekrompen zijn, er het bier bijkletsen
- Ondertussen mijn afwas gedaan en wat opgeruimd, maar denk dat het een 20-tal minuutjes heeft staan inkoken. Dan wat room erbij (jaja, geen heel fleske meer zoals vroeger... calorieën toch een beetje proberen te beperken hé) en nog verder laten indikken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten