Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

donderdag 18 augustus 2011

Quiche met Tonijn

 Nieuwe doelstelling: Tegen mijn verjaardag, november dus, 5 kilo eraf! Tijd zat, maar ik wil dat dan ook op 't gemak doen... Ondertussen al opnieuw beginnen sporten en dan wat mijn eetgewoontes aanpassen, niet drastisch, gewoon a new way of life proberen te vinden... Een echt dieet wil ik niet, want dat geeft toch alleen maar een jojo-effect en 't is natuurlijk de bedoeling dat ze eraf blijven hé :-) Dus gewoon kleine aanpassingen in mijn voeding zoals iets meer olie gebruiken ipv boereboter, lightmayo ipv gewone mayo, ... EN 't belangrijkste... stoppen met eten als je genoeg hebt. Allemaal kleine dingetjes, maar veel kleintjes maken veel hebben ze me altijd verteld :-)
Dus ja, dit gerechtje lijkt nu niet meteen een dieetgerecht en dat is het ook helemaal niet :-S Maar ik blijf dus wel lekker eten :-) Want anders *ik ken mezelf* loop ik binnen de kortste keren naar 't frietkot om vettigheid en daarna naar de nachtwinkel om een zak chips, fret ik de rest van mijn frigo uit en is alle moeite voor niets. Vermijden dus. Kleine aanpassingen, zoals iets minder vette room dan voorheen geeft dan wel niet stante pede resultaat, maar ik doe aan lange termijn planning :-)
.
Ingrediënten:
Bladerdeeg, 2 eieren, 20 cl room, blikje tonijn, 1/3 courgette, overschotje parmezaan, peper&zout
.
Nie moeilijk:
- Taartvorm nemen en er het bladerdeeg inleggen (ik laat er altijd dat boterpapier tussenzitten, want dan haal je hem achteraf supermakkelijk uit de vorm zonder uw vingers te verbranden)
- In een kom de rest van de ingrediënten goed mengen en op het bladerdeeg gieten
- Klein halfuurtje in de oven op 200°

Geen opmerkingen:

Een reactie posten