Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

zaterdag 20 augustus 2011

Currykip met Bloemkool & Mosterd

Ja, 'k weet 't... Gezegd dat ik er 5 kilo afwil en dit is nu opnieuw niet bepaald een caloriearme maaltijd te noemen... Ik doe dan ook aan lange termijn planning en bovendien vraagt een zaterdagavond wel om een stevigere maaltijd ;-) Normaal gezien ging ik vandaag toch alleen maar brol gegeten hebben op Pukkelpop, dus ik mocht van mezelf best iets 'voller' eten vanavond.
Mezelf wel gekloot met 'magerdere' room te gebruiken... Ik wist wel dat die moeilijker bindt, dus ik had die tussenslag genomen... Uiteindelijk wel gelukt ze, maar had mijn bloemkolen normaal gekookt, maar doordat die saus te lang heeft moeten opstaan, waren ze, laten we zeggen, meer dan zacht genoeg :-S Ach ja, al doende leert een mens altijd bij hé! Wel al 200 gr af (wie het kleine niet eert...), morgen ga ik klein toerke lopen (ipv de vooropgestelde 5 km *sorry S.!* die ik voorlopig links laat liggen omwille van mijn rug)
Btw, gisteren cinemake gedaan: Schellebelle 1919 en 't is een aanrader! Ok, het is geen ijzersterk verhaal en de acteerprestaties zijn niet altijd top, maar hij grijpt je gewoon aan! Herinneringen aan de verhalen van mijn oma kwamen boven. Het is ook de eerste keer dat ik een film ga zien, waarbij niet iedereen opstaat zodra de aftiteling begint... De hele zaal bleef gewoon zitten en even bekomen.
.
Ingrediënten:
Bloemkool, kipfilet, 1 teentje look, 1 sjalotje, room, curry, 1.5 tl mosterd, 1.5 tl honing
.
Get ready!
- Bloemkool in roosjes snijden en beetgaar koken.
- Kipfilet in blokjes snijden, kruiden met peper&zout en curry, en bruin bakken in je pan
- Ondertussen sjalotje snijden en teentje look fijnhakken en eraan toevoegen
- Als uw bloemkool ok is, afgieten en die er ook bijkletsen en even laten aanbakken
- Room, mosterd en honing toevoegen en even laten inkoken

Bron: brutsellog.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten