Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

woensdag 17 augustus 2011

Zuiderse Tomatensoep


Jaja, lijkt een nogal winterse foto hé... En dat midden augustus! Soit, gisteren de hele namiddag testen en sollicitatiegesprek gehad, thuisgekomen en wist niet meteen waar ik zin in had, dus effe in mijn frigo & voorraadkast kijken, lijstje met receptjes die ik nog wou uitproberen ernaast gelegd en deze kwam eruit!
En goed dat het een rapke was, want daarna aansluitend met the girls naar 't Parkkaffee!
Heb dit recept gevonden op de site van Soubry en het heet wel 'tomatensoep', maar zo veel tomaat vind ik er niet aan :-S Recept was ook enkel uien en aardappelen, maar ik heb er nog wortelen aan toegevoegd, want die moesten dringend op. Ik had het eigenlijk gewoon bijgehouden omdat ik doorgaans alle ingrediënten in huis heb, dus makkelijk in geval van geen tijd om boodschappen te doen :-) Bovendien is rozemarijn één van mijn favoriete kruiden, dus lekker soepje, dat ik zeker nog ga maken!

Ingrediënten:
2 uien, 300 gr aardappelen (ik wel minder gebruikt, omdat ik erbovenop ook een 200-tal gram wortelen heb gebruikt), 2 el tomatenpuree, bouillonblokje, 1 el rozemarijn, peper&zout

How to...
- Gewoon alles in uw soeppot smijten, even laten stoven en het water erbij kletsen.
- 20 minuutjes laten koken en mixen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten