Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

zondag 7 augustus 2011

Pasta met Venkel en Dille

Heb mezelf weer wat aangedaan ze! Het wordt tijd om mezelf es af te vragen wat het verschil is tussen impulsief zijn en een beetje getikt zijn :-S
Exact 1 week dus opnieuw beginnen lopen, ging supergoed, wel maar 't toerke van de blok, wat ong. 1.5 km is, maar toch. 2e keer iets minder vlot, maar dezelfde tijd, dus no panic. Dan weest lopen met Nancy en ook dit ging verbazend goed! Volgens haar was de toer 3.5 km lang, dus ik was onder de indruk van onszelf :-) Las ik vannacht een berichtje van haar dat ze het met haar auto heeft afgereden en het maar 2.7 km was. Nu ja, op zich niet erg natuurlijk.... Ware het niet dat ik ondertussen heb gezegd aan iemand, die de 5 km al goed in de benen heeft, dat ik binnen exact 2 weken een loopwedstrijd van 5 km ging meelopen met hem :-S Beginnen trainen zou je kunnen zeggen... ja, inderdaad... da's waar... ware het niet dat ik van de chiropractor niet meer dan 20 km per week mag lopen en ik vandaag al een vermoeide rug heb van de Lokerse Feesten gisteren :-S
Daarbovenop is die wedstrijd om 10h30 's morgens, daags na Pukkelpop (en daags voor mijn tripje naar Amsterdam met Carla) Iemand EHBO-cursus gevolgd, want ik vermoed dat ik een beetje dood zal zijn :-S
Desalniettemin ga ik ervoor, heb dat nu gezegd, en het zal me lukken! Ik geloof erin! Ok, ik zal niet als eerste over de streep lopen, maar zal voor mezelf geen slechte prestatie neerzetten! I can do it!!!
Dus laat ik als een echte sportvrouw al beginnen met aangepaste voeding! Pasta dus! Eten alle sportmensen dat niet? (Zal wel niet met roomsauskes zijn dan, maar ja, ik ben er dan ook nog gene hé! lol)



Ingrediënten:
Pasta, venkel, gele paprika, 2 teentjes look, kipfilet, room, citroen, dille

En dan...
- Pasta koken
- Venkel en gele paprika fijn snijden en 5 minuutjes laten stoven in wat olie. Ondertussen look fijnsnipperen en erbij kieperen.
- Kip in hapklare blokjes snijden, er ook bijdoen en nog een 10 minuutjes laten stoven. Peper & zout niet vergeten ;-)
- Room erbij, halve citroen uitpersen erboven en nog flink wat dille erbij. Even laten indikken en klaar!

Bron: brutsellog.nl. Zij het opnieuw lichtjes aangepast natuurlijk. Oorspronkelijk recept is met zure room, maar ik heb gewone gebruikt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten