Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

dinsdag 19 juli 2011

Gnocchi met Rucola

De zomer van 2011 wordt blijkbaar de zomer van de festivals & concerten! Vroeger (lees 16-18 jaar) deed ik dit elk jaar, maar dan is dat om een onduidelijke reden eigenlijk een stille dood gestorven... Maar dit jaar heb ik ze opnieuw herondekt! De 'zomer' is al goed ingezet met Prince en Werchter Classic. Tickets van Pukkelpop zijn ook al op zak en in 't najaar naar George Michael. En nu ook binnen een paar weken naar de Lokerse Feesten! Nog nooit naartoe geweest, maar de acts zijn ok en 't gezelschap is ook niet slecht (lol), dus kan niet mislopen hé!
Gisteren wel weer een prachtige film gezien, op en top snotterfilm wel :-S Als zelfs ik kraak en zakdoekskes nodig heb, dan mag je 't écht een bleitfilm noemen. Miljairde. Voor de geïnteresseerden: Er komt een vrouw bij de dokter. Weze gewaarschuwd ;-) Dus tijd voor wat comfortfood :-)


Ingrediënten:
Gnocchi, rucola, basilicum, room, hamblokjes

How to
- Pasta koken natuurlijk
- Ondertussen uw rucola fijnhakken
- Omwille van afwasredenen heb ik deze keer gewacht tot mijn pasta gekookt was, afgegoten, in dezelfde pan teruggekieperd en daar mijn room bijgekletst.
- Fijngehakte rucola erbij, redelijk rijkelijk basilicum aan toegevoegd, peper&zout, nog wat overschotje hesp die in mijn frigo lag fijngesnipperd en erbij gedaan (wel helemaal op 't laatste, want toen ik proefde, miste het nog iets, dus es in mijn frigo gekeken hé ;-) en dan vergeten nieuwe foto te nemen :-S).
- Even laten opwarmen, af & toe es roeren, dat alles goed mengt en klaar is kees!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten