Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

vrijdag 29 juli 2011

Gehaktbroodje Suisse

Dit vind ik nu zo leuk aan gehakt... Je kan er alle overschotjes inkieperen en je komt steeds tot een ander EN lekker resultaat :-) En deze zal een goeie fond leggen, want straks gaan chillen in 't Parkkaffee, gezellig aan 't kampvuur gaan zitten.
Vandaag wel geen geluk gehad... Had in april/mei een megamooi kleedje zien hangen, maar had mezelf opgelegd geen nieuwe kledij te kopen, zolang ik zonder job zit. Ging in 't begin van de solden es gaan piepen en ja hoor... 't hing er nog en dan nog wel in mijn maat! Weekje later nog altijd, nog weekje later nog altijd,... Maar ik wachtte op -70%.... Ga ik vandaag nog es kijken en natuurlijk weg! Grrr.... Heeft niet mogen zijn! Natuurlijk wel een ander kleedje gezien, écht prachtig, helemaal mijn stijl en mezelf beloofd dat van zodra ik een contract teken, dat ik erom mag! Kindjes krijgen ook nieuwe kledij voor het nieuwe schooljaar hé, dus ik mag ook iets nieuws voor mijn eerste werkdag! :-)



Ingrediënten:
Gehakt, gekookte ham, belegen kaas, spek, geraspte kaas, nootmuskaat

Stroop je mouwen maar op!
- Gehakt in een kom kletsen, indien nodig bijkruiden met peper&zout, en de blokjes ham, kaas en nootmuskaat toevoegen en lekker vettig kneden om er een gehaktbroodje of zoals ik, een beetje groot uitgevallen hamburger van te maken
- Omwikkelen met de reepjes spek en in een ovenschaal leggen
- Beetje geraspte kaas over en hop voor een halfuurtje de oven in!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten