Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

maandag 25 juli 2011

Komkommersoep

't Leven kan toch mooi zijn hé, maar 't is wat je ervan maakt! :-) Dit weekend mij volledig uitgeleefd in Bobbejaanland, gerelaxed in 't Parkkaffee, oude tradities voortgezet met de oude bende van de studententijd op de Gentse Feesten en het weekend afgesloten met een cinemake :-) Trouwens ook huisje vol dit weekend! Ik hou wel van gasten in huis, maar deze keer kwamen ze redelijk onverwacht en bijgevolg was ik ook niet écht voorbereid :-S Anders altijd genoeg eten in huis voor een heel leger, maar met diene feestdag en Bobbejaanbezoekje op vrijdag, was mijn frigo nagenoeg leeg :-S Vandaag dus maar soepje gemaakt, is snel en smaakt iedereen altijd!



Ingrediënten:
3 ongeschilde en gewassen komkommers, 3 grote uien, 1 aardappel, 2 kippebouillonblokjes, peterselie, 1.5 l water.

Mmmm....
- Uien grof snijden en stoven in wat boter
- Komkommers (ongeschild: vitamientjes & mooie groene spikkeltjes in je soep) grof snijden en ook even laten aanstoven.
- 1.5 liter water en je bouillonblokjes erbij kappen en een kwartierke laten koken
- Mixen en gehakte peterselie erbij.

Bron: googel je komkommersoep, dan kom je bovenstaand recept eigenlijk overal tegen.... Ze claimen het allemaal als van hunzelf, maar dat zou maar al te toevallig zijn, niet? Nu ja, ik heb er wel een klein beetje aan gesleuteld... Gezien de rest van mijn keuken als niet bekend staat om 'light' te zijn, hou ik mezelf eraan geen room (of melk) in mijn soep te gebruiken. Omdat ik bang was dat ie dan misschien iets te waterachtig zou worden, er een aardappel aan toegevoegd en 1.5l ipv. de 2l waarvan elk ander recept spreekt. Volgende keer opnieuw zo :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten