Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

woensdag 22 juni 2011

Geuzekoekjes met Witlof

Vanavond Marlies & Katleen over de vloer gehad! 't Klopt niet dat ze allebei al weg zijn en het nog maar half acht is :-S Katleen had vanavond examen van de avondschool en had gevraagd of ik thuis was, zodat ze even kon binnenwippen na haar werk en voor haar examen, dus tja, je kent me ondertussen al... gevraagd of ze niet bleef eten en dan vanzelfsprekend ook Marlies gevraagd :-) Maar door zo vroeg te eten en zij al weg zijn, klopt 't uur zo niet... :-S Dus... sebiet es kijken om nog plannen te maken voor vanavond!
Maar dus weer een nieuwke uitgeprobeerd... had 't gevonden op madamezsazsa.blogspot.com, superleuke site trouwens! Moet je ook es uitpluizen!

Ingrediënten:
Gehakt, witlof en geuze

Supersimpel...
- Gehaktballetjes maken van je gehakt (bijkruiden indien nodig natuurlijk), platdrukken en mooi bruin bakken in boter
- Witlof losmaken, bij uw vlees kieperen en een flesje Geuze bijkappen
- Even deksel op de pot tot 't witlof geslonken is en dan nog effe alles laten stoven tot 't klaar is!

Helaas was ik te laat om een foto te nemen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten