Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

dinsdag 7 juni 2011

Tagliatelli met Serrano & Tomaat



Was weer restjesavond :-) Had eigenlijk gedacht om vorige donderdagavond mijn restjes op te maken, gezien ik de vrijdag naar Berlijn vertrok, maar Carla kwam al slapen om samen naar de luchthaven te kunnen gaan en wist dit eigenlijk wel, maar had de link niet gelegd met mijn frigo :-S Goe bezig...
In elk geval: Berlijn is een aanrader! Heel diverse stad, superveel te zien, maar eigenlijk ook wel een 'donkere' stad... Ofwel ben ik zo iemand die me dat allemaal te veel aantrekt... Je kent de geschiedenis wel, maar hier wordt je écht geconfronteerd met alles. Zo veel doden, families uiteen gerukt, enz. Niet alleen door de holocaust, maar ook door die verdomde muur. Is om stil van te worden en nog dankbaarder te zijn om in België opgegroeid te zijn.
Gelukkig was ik in het perfecte gezelschap van een goeie vriendin en we hebben weer heel wat anekdotes bij! Haha! Zit hier alweer als een onnozelaar te lachen achter mijn pc als ik eraan terugdenk! Ha!
Soit, restjesavond... 't Volgende lag nog in mijn voorraad- en koelkast...

Ingrediënten:
Tagliatelli,  1 tomaat, 4 schellekes Serranoham, room, basilicum en nog wat schilfers Parmezaan om af te werken

Stroop uw mouwen maar op!
- Pasta koken of wat had je gedacht?
- Uw ham in fijne reepjes en uw tomaat in kleine blokjes snijden.
- Wat olijfolie in een panneke, ham en tomaat erbij en even laten sudderen
- Room erbij kappen en flink wat basilicum erbij. En natuurlijk peper & zout hé.
- Effe laten sudderen

En zo, heb ik 'per ongeluk' een heerlijk nieuw pastareceptje bij!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten