Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

woensdag 1 juni 2011

Raclettetaart




Kaas... I just love cheese & aardappelen... tja, ik kom van te boere, so I'm a potatoewoman & hesp... wie eet er nu niet graag een schel goeie hesp? Awèl, dit receptje heeft het allemaal :-) Ben precies aan een taartperiode begonnen. Onlangs die Ratatouilletaart, nu Raclettetaart... en nog een paar andere liggen die ik binnenkort wil uitproberen!
Wel weer ne goeien tegengekomen... Mijn belastingsbrief werd vroeger ingevuld door mijn vorige werkgever, doordat ie heel ingewikkeld was met dat ik gedeeltelijk in België en in Duitsland werkte en bijgevolg belastingen betaalde. Gisteren viel plots mijn frank dat ik nog geen belastingsbrief had ontvangen dit jaar :-S Na wat wachtmuziek, deze morgen madammeke van de belastingen aan de lijn en leuk ze... gezien ik vroeger een mandataris had (jaja, zo heet dat als iemand anders dat invult voor u) die dat online deed moet ik dit nu ook doen. Het interessante hierbij is dat je ofwel zo'n ding nodig hebt dat je elektronische pas kan lezen ofwel een token en natuurlijk heb ik geen van beide :-S En btw, ik HAAAAAAT zo'n dingen... Ik hoorde 't nog maar en ik had mijn buik er al helemaal vol van. Ik haat dat ECHT! Gelukkig zit er een accountant in mijn kennissenkring, dus maar op mijn sloffen gevraagd of ie me uit de nood wou helpen dit jaar... tegen betaling natuurlijk, want correct is correct, maar toch mega-opgelucht! Zou weer typisch iets voor mij zijn om in september of zo te beseffen 'oei, ik heb dat niet gedaan :-S'
Crisis tijdig afgewend! Bijgevolg een lekker antidieetgerechtje om dit te vieren!

Ingrediënten:
Bladerdeeg, gekookte aardappelen, Gandaham, raclettekaas & Boursin Cuisine look & fijne kruiden.

(je kan er écht een snel gerechtje van maken als je je net als ik in de winkel laat verleiden tot die voorgekookte aardappelschijfjes... Niet écht mijn ding anders, maar heb voor 1 keer mijn principes overboord gegooid.... Nogal onnozel om anders 2 patatten te koken hé...)

Makkelijk zat...
- Je bladerdeeg in een ovenschaal doen (ik leg er wel altijd dat boterpapier dat bij die bladerdeeg zit tussen, kwestie van het er achteraf wreed gemakkelijk weer uit te krijgen)
- Laagje Boursin, laagje ham, laagje schijfjes aardappel, laagje kaas, enz... in leggen tot de taart 'vol' is.
- 15 à 20 minuutjes je oven in op 180°

Geen opmerkingen:

Een reactie posten