Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

donderdag 3 februari 2011

Ardense Kipfiletreepjes

Gisterenavond voor Marlies weer een nieuw receptje uitgeprobeerd en was opniew een voltreffer! Hoewel ze geen kaasfanaat is, ik dacht dat de kaas erin slechts een toets aan het gerecht zou geven, maar het uiteindelijk toch wel doorsmaakte :-S Desalniettemin als het haar goedkeuring heeft, dan is 't een goeike :-)
Voor de rest... Wie denkt dat mensen 'aan den dop' veel tijd hebben, die hebben het dus bij het verkeerde eind :-S Manmanman, je wordt nogal beziggehouden... Belgische administratieve rompslomp om mee te beginnen... Deze namiddag al mijn eerste afspraak met een selectiekantoor, ja de VDAB zit er ook wel achter. Wat ik op zich niet slecht vind. Voor de rest, straks gaan zwemmen met Jo en vanavond uit eten en filmke meepikken. Tussendoor misschien nog even proberen verder te doen aan mijn grote kuis en o ja, na 't zwemmen de restjes van gisterenavond opeten :-)

Ingrediënten:
2 kipfilets, dunne sneetjes gerookt spek, room, 2 el mosterd, 1 ui en 50 gr abdijkaas (volgens het recept was het meer, maar vond dit voldoende en doe kleineren plakjes als ik, want dat smelt dus moeilijk :-S, maar wel doen, want geeft net dat extra smaakje aan het gerecht!)

Bereiding:
- Kip in reepjes of blokjes snijden, elk reepje in spek wikkelen en braden natuurlijk
- Eens ze goudbruin zijn, haal je ze uit de pan en hou je ze warm
- Fruit de gesnipperde ui en wanneer ze glazig worden, voeg je er de room, de mosterd en de kaas aan toe. Laat het zachtjes pruttelen tot de kaas wat gesmolten is.
- Voeg er je kip opnieuw aan toe kwestie van ze opnieuw wat op te warmen en klaar is kees :-)



Ik heb dit dus klaargemaakt met gebakken tijmpatatjes en boontjes en was een perfecte combinatie! En o ja, met dank aan http://www.jerryke.be/, want daar heb ik dit gepikt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten