Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

woensdag 9 februari 2011

Gehaktbroodje met Pecannoten en Mangochutney

Gisterenavond Nancy over de vloer gehad. Normaal gezien is de dinsdag onze loopavond en ik kijk er echt naar uit om te kunnen herbeginnen lopen. Misschien dat het al zou gaan hoor, maar ik wil gewoon mijn rug niet forceren. Geen pijn meer hoor, maar bezig aan mijn grote kuis nu ik thuis ben en ik voel het gewoon, ik mag niet te lang bezig zijn, want dan voel ik écht dat ik een rug heb. Nu ja, ik heb de tijd hé, dus ik kan het allemaal op 't gemakje doen.
Maar 't is dus niet omdat we niet gaan lopen (lees: tetteruurtje terwijl we loopbewegingen maken) dat we niets bij te praten hebben :-) En hoe doe je dat beter dan tijdens een etentje :-) Weer es iets nieuws uitgeprobeerd en was best lekker, al zeg ik het zelf :-) Smaakt wel redelijk 'zoet', dus de volgende keer doe ik er iets meer zure appel bij. Nu ja, ik ben een zoetekauw, dus no prob for me!

Ingrediënten:
Gehakt, 1 sjalotje, 1 teentje look, halve zure appel, 1 ei, anderhalve koffielepel mangochutney, pecannoten en natuurlijk peper&zout

How to:
- Sjalotje en look snipperen, appel raspen en noten grof hakken
- This is the nice part: alle ingrediënten in een kom en lekker met je handen kneden tot het 1 geheel vormt.
- Nu kan je kiezen: ofwel maak je er een gehaktbroodje van ofwel hamburgers :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten