Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

woensdag 9 februari 2011

Toast met Baileys en Bessensaus

Alleen wonen & een brood. Ok, je kan er idd wat van in de diepvries steken, maar om de één of andere reden heb ik die gewoonte nog niet aangenomen. Vroeger kocht ik 's middags een belegd broodje nabij 't werk, maar nu ik thuis ben is dat natuurlijk gewijzigd naar een gewoon brood en ik heb dus altijd over :-S Idd... In den diepvries steken... Onthouden, onthouden, onthouden! Maar soit, voor mijn overschot oud brood had ik receptje gevonden dat ik wou uitproberen! Ik keek er zelfs al naar uit en kon niet wachten tot mijn brood 'oud' was deze keer :-) Had er helaas niet bij stilgestaan dat ik dit in het verkeerde seizoen wou uitproberen, want vind nu maar es rode bessen in de supermarkt :-S Toch gevonden, veel te duur natuurlijk en minder lekker dan die in de zomer, maar soit, ik wou en zou dit uitproberen (heb nl. een zwak voor Baileys ;-))

Ingrediënten:
Oud brood, 1 dl melk, suiker, 1 ei, scheut Baileys en 100 gr rode bessen (aardbeien, frambozen, aalbessen, ...)

En dan...
- Pureer de grootste helft van de bessen en verwarm al roerend met wat suiker.
- Laten afkoelen en de rest van de bessen aan deze coulis toevoegen
- Klop daarna de eieren los met wat suiker, de Baileys en de melk.
- Dompel de sneden brood in het mengsel en bak ze aan beide zijden goudbruin in een pan met boter.
- Haal ze uit de pan, bestrooi ze met kaneel en suiker.
- Serveer ze met de koude coulis (en versier eventueel met een blaadje munt)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten