Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

dinsdag 15 februari 2011

Kabeljauw van Jamie Oliver

Dit weekend naar Disney geweest en daar zo'n overdosis aan suikers & vetten gehad, er genoeg van gegeten voor een hele week dat honger op zich laat wachten :-S Gisteren was mijn hoofdmaaltijd de chocolaatjes die ik voor Valentijn heb gekregen, niet echt uit honger, maar ja... zet chocola voor mijn neus... you get the picture ;-) Nie goe bezig dus :-S
Dus dacht ik even in mijn receptenboekje te lezen en hopen dat de honger zou komen, zodat ik straks naar de winkel kan, want moet toch om vuilzakken. Maar zo veel honger krijg ik er nu helaas ook niet van. Wel een receptje tegengekomen die ik eigenlijk een beetje vergeten was, vroeger een paar keer gemaakt en heeft me altijd super gesmaakt, dus misschien maak ik dit vanavond wel voor mezelf, want heb nog geraspte kaas in mijn frigo zitten die dringend opmoet.

Ingrediënten
Prei, 1 el kerrie, kabeljauwfilet, citroensap, room, geraspte kaas.

En dan...
- Fruit de prei ong. 4 min. en voeg aan het eind 3/4 van de curry er aan toe.
- Vet een ovenschaal in en verspreid 3/4 van het mengsel over de bodem.
- Wrijf de kabeljauw in met peper&zout en citroensap en leg die op het preimengsel.
- Meng de rest van de curry en de room met het overgebleven mengsel en smeer het over de kabeljauw uit.
- Strooi er de geraspte kaas over en stop 't 20 min. in de oven op 180°.

Zo zie je maar, het hoeft niet ingewikkeld te zijn om lekker te zijn. Merci é Jamie :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten