Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

vrijdag 28 januari 2011

Varkensvlees in Kriek

Toen ik begon met deze blog had ik mezelf voorgenomen hier gemiddeld elke week 2 receptjes te posten. Maar deze maand is dat precies wat verkeerd gelopen. 2 weken zo goed als immobiel door mijn rug, een paar belangrijke knopen doorgehakt, waaronder die van mijn nieuwe job. Het vlotte al een eindje niet zoals ik wou, dus waarom vast blijven zitten in iets dat uw energie wegneemt hé? Gisteren was dus mijn laatste dag! Toen ik er vertrok, viel er zo'n blok van mijn schouders dat je gewoonweg weet dat je de juiste beslissing hebt genomen. Maar soit, dit blogje hier... Door omstandigheden ben ik dus niet even trouw geweest :-S Dus laat ik snel maar nog een receptje posten! Is er eentje die ik al een eindje heb en is vanzelfsprekend... lekker :-)

Ingrediënten:
600 gr. varkensfilet, 1 prei, 4 stengels bleekselder, 1 flesje Kriek, 1 ui, 1 teentje look, 2 appels, laurier

En dan...
- Snij het vlees in blokjes van ong. 3 cm en bak ze in boter.
- Voeg er de geperste look aan toe en doe er de gesnipperde ui en de versneden prei en bleekselder bij.  Peper & zout erover en laurier erbij.
- Giet er de Kriek bij en laat het min. 30 stoven met het deksel op de pan en op een laag vuurtje.
- Schil ondertussen de appels, doe ze in kleine blokjes en laat ze nog een 10-tal minuten meestoven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten