Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

vrijdag 14 januari 2011

Capellini met Courgette

Ik ben goed op dreef! Het eerste teken dat ik weer aan de beterhand ben... ik begin weer volop te koken! En daarnet was 't weer een voltreffer! Lekker, makkelijk & snel. 'k Zou haast zeggen: ideaal voor een vrijdagavond, zodat je een goei laagke kunt leggen om nog ene te gaan drinken, maar ik blijf nog even verstandig en blijf wijselijk rustig thuis vanavond, zodat ik morgen zeker naar de instuif van Marlies haar nieuwe stek kan! Maar terug bij de les... diene capellini...



Ingrediënten:
1 courgette, capellini, 2 teentjes look, basilicum, oregano, sherry
(volgens het recept op la-cucina.be was het 1 courgette voor 2 personen, maar ik heb die eigenlijk zelf helemaal verorberd, dus als ik dit nog es maak, reken ik op 1 per persoon!)

En dan...
- Het is de bedoeling dat je van de courgette even dunne slierten maakt als uwe capellini, dus eerst schil ervan en dan met een aardappelschillertje laagjes ervan halen tot je op de zaadlijsten komt en deze met een mesje in slierten snijden.
- Deze slierten bakken in wat olijfolie, uw teentjes look erboven uitpersen en wat oregano, basilicum en peper & zout erover strooien.
- In het recept was de sherry optioneel, maar mij moet je geen 2 keer zeggen om alcohol aan een receptje toe te voegen, dus een flinke scheut sherry erover en regelmatig roeren.
- Nog wat olijfolie door uw pasta, zodat ie lekker glibberig blijft, uw 'saus' erover, nog wat geraspte kaas erover et voilà!

(- Volgens het recept kon je er nog geroosterde pijnboompitten en rozijnen aan toe voegen, maar 't eerste had ik niet in huis en 't tweede lust ik niet :-S)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten