Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

zondag 30 januari 2011

Penne met Gehakt en Geitenkaas

Had eigenlijk mééééér dan genoeg voor 2 personen, maar 't was deze keer allemaal voor mij alleen! Wel niet allemaal op hoor :-S Gezien ik dit weekend mijn grote kuis had gepland een snel gerechtje uitgekozen en is megasnel en lekker! In de tijd van uw pasta te koken is uw saus klaar, hop in mijn bord gekletst en me genesteld voor tv om naar 't nieuws te kijken. Ideaal! Dit is er dus zeker eentje om bij te houden en zal ik vanaf nu wel af en toe es verorberen :-)

Ingrediënten:
Penne, 200 gr gehakt, 1 sjalotje, 2 el tomatenpuree, 1 el basilicum, 0.5 dl room, 75 gr geitenkaas en ik heb er ook nog een klets van die Italiaanse kruiden bijgedaan.

Snelsnelsnel!
- Pasta opzetten
- Sjalotje snipperen, fruiten, gehakt erbij en even bakken
- Tomatenpuree erdoor roeren, basilicum erbij en de room erbij gieten.
- Goed dooreenroeren en even laten pruttelen
- Geitenkaas in kleine stukjes erbij doen, nog effe laten pruttelen tot deze volledig gesmolten is.

Et voilà, tegen dan mag je uw pasta afgieten, kieper die in je bord, saus erover en kan je je net als ik gezellig in de zetel nestelen met uw bord op uw schoot! Smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten