Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

vrijdag 5 november 2010

Wortelsinassoep

Als je buiten kijkt, lijkt het wel winter :-( Dus ideaal om als tussendoortje een lekker soepje met een stukje brood te eten! Vraag me ook niet meer waar ik dit receptje vandaan heb gehaald, ergens gepikt, maar wel blij om, want is een lekker soepje!

Ingrediënten:
1 ui, 1l kippebouillon, 3 wortelen, 2.5dl sinassap, koriander

Aan 't werk!
- Stoof de fijngesneden ui en de wortelen in olie. Voeg daarna de bouillon toe en laat 30 min. koken. 
- Mix de soep, voeg er het sinassap toe (ik heb het enkel nog maar met vers sinaasappelsap gemaakt, geen idee hoe 't smaakt met dat van de winkel)
- Breng op smaak met peper & zout en koriander.

Makkelijk toch hé!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten