Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

zondag 7 november 2010

Pigs in a blanket

Terwijl ik nu toch bezig was met hier een gerechtje op zetten, denk ik ook nog aan deze! Pigs in a blanket! Ik heb nl. een vriendin die graag Zwanworstjes eet, tja, iedereen heeft zo wel zijn dingetje hé :-) Een hele poos geleden kwam de bende es langs omdat ze mijn spaghetti nog es wilden eten, jaja, blijkbaar is die heeeeel lekker :-) Nu ja, de spaghetti vond ik eigenlijk minder geslaagd, want er zit 1 moslim tussen, dus gewoon rundsgehakt gebruikt ipv half om half en dat verschil smaak je toch hoor. Maar niet erg, want het was een meer dan geslaagde avond!
Maar terug bij de les nu: zwanworstjes! Ik dacht, daar moet toch es iets anders mee aan te vangen zijn, dus ik beginnen surfen en vond het volgende op de site van Lekker Hapje: pigs in a blanket. Lijkt eigenlijk gewoon op een worstenbroodje. Supersimpel, maar ja, een mens moet er op komen hé! Later trouwens nog een paar keer geserveerd en heeft altijd succes. Zeker als er kinderen bij zijn, dan moet je als volwassene zorgen dat je rap bent, want op is op!

Ingrediënten:
- Zwanworstjes
- bladerdeeg
- boter

Aan 't werk!
- Snij het bladerdeeg in stukjes (zodat ze rond een Zwanworstje kunnen en ze ze rondomrond bedekken, maar dat er nog een beetje van de uiteindjes zichtbaar blijft)
- Wikkel de worstjes in het bladerdeeg en ik doe er meestal nog een beetje gesmolten boter over, zodat ze mooi bruin kleuren in de oven (ok, ei kan ook, maar een heel ei verwerk je nooit, dus ik vind boter gewoon makkelijker)
- 10 minuutjes in de oven op 180°

Variatietip:
Ter afwisseling, kan je ook es bacon gebruiken ipv. bladerdeeg!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten