Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

vrijdag 2 september 2011

Hapje met Tomaat & Feta

Gisterenavond een supergezellige EN lekkere avond gehad bij Sophie. Zij is meer dan zomaar een ex-collega, zij is écht een schat van een mens! Annelies en Evelien waren er ook bij en je raadt het al... tetter tetter tetter de hele avond door. De receptjes gevraagd, dus ze zullen hier binnenkort ook wel es verschijnen :-) Was wel een drukke dag... om 4h37 wakker gebeld geweest en tot 9h aan de lijn gehangen, dan nog effe mijn oogjes toegedaan, maar er bleef vanalles door mijn hoofd spelen, dus niet echt meer geslapen, dan op nr de bodystyling! Begin die weegschaal daar al leuker te vinden ;-), dan nog effe aan de tel gehangen en dan kreeg ik 't nieuws dat het kado dat we in gedachten hadden voor Sophie niet kon, dus hop naar 't stad op zoek  nr iets anders (en ja hoor, ze was supertevreden :-)), ondertussen Lien nog tegengekomen op terugweg van de spoed, had op een verroeste nagel getrapt, samen nog effe terraske gedaan, dan vlugvlug nr huis, Annelies was er even later, tetter tetter, en dan kwam Evelien ons oppikken om samen nr Sophie te gaan! Dus goed geslapen vannacht ;-)
Maar dit receptje dan... Deze week had Leen me ook gebeld om te vragen naar dit hapje. Had ik de vorige keer bij mij thuis geserveerd en tja... als iemand ernaar vraagt om het zelf te maken... da's 't beste bewijs dat 't een goeike is! :-) Vond hem eigenlijk ook super (en de tomaten staan megagoeikoop, dus je weet wat gemaakt als je volk over de vloer hebt ;-))

Ingrediënten:
Bladerdeeg, tomaat, feta, basilicum, Italiaanse kruiden, boter

Handjes wassen en dan...
- In een kommeke de fijngesneden tomaat, de fijngesneden feta en de kruiden goed mengen
- Bladerdeeg in vormpjes snijden
- Beetje van je tomaat/feta mengeling opleggen en dicht maken
- Beetje gesmolten boter overstrijken, zodat het een mooi bruin kleurtje krijgt in de oven
- 15 à 20 min. de oven in op 200°

Geen opmerkingen:

Een reactie posten