Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

woensdag 21 september 2011

Pasta Garnala

Vanavond afgesproken om met Lien naar de cinema te gaan... Nu ja... We hadden ooit afgesproken om naar de Tree of Life te gaan kijken, maar voor die uit de cinema verdween ben ik nog met een vriend geweest... Nu zijn we al 2.5 maand bezig over 't feit dat we naar Harry Potter gingen gaan kijken... 1 keer bijna gelukt, maar dan zijn we te lang op café (eentje drinken voor de film ;-)) blijven plakken, hij was al begonnen, dus dan maar naar Schellebelle weest kijken, dewelke trouwens ook goed was hoor, geen spijt. En vandaag gingen we dus eindelijk nr Harry Potter gaan kijken! Tarara! Ze spelen hem enkel nog in de namiddag... Moraal van 't verhaal... Als we zeggen dat we naar bepaalde film willen gaan, geraken we er met alle goeie wil van de wereld gewoon niet! Maar god ja, naar Friends with Benefits weest kijken en vond hem eigenlijk wel leuk... Behalve 't feit dat 't in de film altijd goed afloopt in tegenstelling tot 't echte leven, maar ja, dat is nu eenmaal zo hé! Ooit.. Ooit ;-) Volgende film die we willen zien is Hasta La Vista... Es benieuwd of het deze keer zal lukken!! Ha!

Nu ja, voor de film, natuurlijk gekookt voor haar. Ik weet dat ze supergraag vis lust en niet iedereen van mijn vaste eters is hier zo tuk op, dus zij was mijn slachtoffervarken voor het volgende gerechtje dat zo simpel is dat zelfs een doorwinterde kok als Lien *kuch kuch* dit zou kunnen ;-)

Ingrediënten;
Pasta, ui, prei, bakje garnalen, room, teentje look, peper&zout

Rapraprap!
- Pasta koken
- Ui snipperen en in een beetje boter laten stoven
- Ondertussen uw prei fijnsnijden en het erbij kieperen
- Dan teentje look kneuzen en er ook bijdoen.
- Als de ui en de prei goed is, er uw room bijkieperen en beetje laten indikken
- Garnalen toevoegen en kruiden met peper & zout

Bron: allrecipes.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten