Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

donderdag 15 september 2011

Pastinakensoep met Gember




Redelijk neutraal soepke eigenlijk, maar toch best lekker en afwisseling van spijs doet eten hé, dus deze komt hier nog wel es op tafel :-) Om mijn verbranding om gang te houden, 'moet' ik van de Bodystyling leren tussendoortjes eten... En ik eet dat eigenlijk amper :-S Tenzij er vroeger op 't werk es iemand trakteert voor zijn verjaardag of zo... 'Een stuk fruit?' raadden ze aan Da's te veel en ik weet dat ik dat niet ga volhouden... 'Chocolade?' replikeerde ik met een piepstemmetje... 'Goh, 1 zo'n mignonetje mag wel' zeiden ze... Eentje? Als ik daaraan begin, kom ik met eentje niet toe hoor! Dat zou gewoon frustrerend zijn... Als gulden middenweg hebben we dan maar een yoghurtje of een tas soep gevonden. Goeie deal, al zeg ik 't zelf. Dus daarmee dat ik altijd wel soep aan 't maken ben of in huis heb nu :-)

Ingrediënten:
2 wortelen, 2 prei (oorspronkelijk recept was 2 stengels bleekselderij, maar ik had nog die prei die anders niet op ging geraken), 2 uien, 800 gr pastinaak, 2 teentjes look, gember, 2 bouillonblokjes, koriander, peper&zout

En dan...
- Groenten in brokken snijden en even aanstoven in olijfolie samen met je teentjes look.
- Water erbij tot alles netjes onderstaat, bouillonblokjes erin en klein halfuurke laten koken
- Mixen, je kruiden erbij en nog even laten doorwarmen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten