Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

donderdag 28 april 2011

Hamburger van Koolvis

Tijd om er eentje uit 't archief te halen... Deze week nog nieuwe 2 gerechtjes uitgeprobeerd, maar waren niet écht datte :-( en voor 't eind van de maand geen tijd meer om nog te experimenteren... Morgenochtend voor de eerste keer naar een chiropractor... Niet echt schrik of zenuwachtig, maar laten we zeggen dat ik er ook niet écht gerust in ben :-S Dan 's middags nog es lunchen met een goeie vriend en 's namiddags bezoek waar ik 's avonds een concertje hier in de handelsbeurs ga mee meepikken :-) Blijven slapen natuurlijk bij Hotel Katrien en dan zaterdag 't stad in op zoek naar rode pumps voor Carla en voilà si, 't weekend wordt weer goed ingezet! (en hopen dat mijn rug het houdt :-S)

Ingrediënten:
Koolvis, sjalotje, ei

How to...
- Hak het sjalotje fijn en snij de koolvis in stukjes (of hak hem grof in je keukenrobot)
- Meng de sjalot, samen met peper & zout, onder de vis en maak er een hamburger van.
- Even de koelkast in, zodat ie zijn vorm blijft behouden tijdens het bakken
- Bak je hamburgers en ondertussen ook een spiegelei
- Je burger voorzichtig uit de pan scheppen en je spiegelei erop leggen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten