Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

zondag 24 april 2011

Croque met Parmaham & Mozarella



Een eindje geleden had ik al es een receptje uitgeprobeerd en goed bevonden voor een ovensnack met Parmaham en mozarella, maar deze is zoooo veel lekkerder! De zomer op je bord!
En gezien mijn rug het momenteel weer laat afweten, ook een rugvriendelijk gerechtje! Dinsdag weer naar de dokter... Ik dacht het zo te kunnen verhelpen door te laten rusten en me rustig te houden, maar kijk... een paar verkeerde bewegingen, een snotvalling (en my god, niezen en hoesten doet megaveel pijn) en het gaat compleet, maar dan ook compleet bergaf :-( En ik moet toch weer helemaal fit en in orde zijn voor als ik een nieuwe job heb hé!

Ingrediënten:
Mozarella, brood, olijfolie met look, oregano, Parmaham, rucola
(volgens het receptje op 't internet, moest je je sneetje brood inwrijven met look en daarna besprenkelen met olijfolie, maar waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan! Leve die olijfolie met look die ik nog staan had :-))

Croquerdecroque!
- Onderkant van je onderste snee brood en bovenkant van je bovenste snee brood besprenkele met die olijfolie met look
- Laagjes maken hé... Laagje mozarella, wat oregano over strooien, laagje ham en laagje rucola!
- Uw croque monsieur machine zijn werk laten doen :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten