Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

dinsdag 17 mei 2011

Vis met Honing & Sesam

't Is een rare periode... Ik ben uit mijn figuurlijk dal aan 't klauteren, maar die donderwolken blijven maar hangen boven de mensen die me 't nauwst aan 't hart liggen :-( Het enige dat een mens dan doen is er zijn hé voor je vrienden. Geluk bij een ongeluk dat ik nog altijd thuis ben, want zo heb ik voldoende vrij om iedereen bij te staan en zou het nu ook even niet anders willen. That's what friends are for...
Maar vanavond toch nog es de tijd gevonden om relax een nieuw receptje uit te proberen... Het oorspronkelijke recept was met zalm, daarom dat ik het ook zo heb gemaakt, maar zal de volgende keer een witte vis gebruiken... Gewoon smaak & goesting hoor, maar die limoensmaak past naar mijn inziens gewoon beter bij een witte vis. Die sesamzaadjes... geen benul wat die hun bijdrage is, maar vind het er wel leuk uitzien zo en heb nu zo'n potje staan daarvan, dus volgende keer kieper ik dat er weer in, maar zou er nu niet speciaal meer kopen als ik er geen in huis had staan voor dit gerecht ;-)




Ingrediënten:
Witte vis, 3 limoenen, 1 el honing, bieslook, sesamzaadjes en biber
(volgens het recept was dit met paprikapoeder, maar heb van die turkse biber gebruikt om het iets pittiger te maken en was geen slechte keuze ;-))

Let's get started...
- Het limoensap mengen met de honing, er het zout, de bieslook en de biber aan toevoegen en er de zalm een klein kwartierke in laten marineren
- Zalm uit de marinade halen en bakken in de pan.
- Zalm uit de pan halen en warm houden. Uw marinade in uw pan kletsen, roer alle bakresten los en strooi er het sesamzaad bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten