Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

maandag 23 mei 2011

Ham in Bladerdeeg

Deze namiddag stond er een muzikale picknick op het plan in de Bijloke. Iedereen afgesproken bij Marlies, zodat Aaron op 't gemak zijn dutje kon doen, maar daar uiteindelijk blijven plakken :-) Geen picknick zonder hapjes en dit was een receptje dat ik een onlangs vond op de site van toostylish.com en deze namiddag was natuurlijk een ideale gelegenheid om het es uit te proberen! Kan zowel warm als koud geserveerd worden EN makkelijk vervoerbaar in een Tupperwaredooske :-)
Reacties waren lovend en zelfs nog lekkerder bevonden dan die pigs in a blanket die hier ook al es gepost geweest zijn. Uitproberen dus zou ik jullie zo aanraden!



Ingrediënten:
Bladerdeeg, boter en Parmaham (of een andere sterk smakende ham natuurlijk)

Makkelijk zat...
- Oven voorverwarmen op 180°
- Beleg een vierkant (of rechthoekig, maar bij mij waren 't nu vierkantjes) stukje bladerdeeg met de ham en rol het op
- Bestrijk de bovenkant met wat gesmolten boter en hop, 20 minuutjes de oven in

Je ziet, gemakkelijker en simpeler dan dit is gewoonweg niet mogelijk, maar ja... een mens moet er maar opkomen hé!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten