Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

maandag 9 mei 2011

Ratatouilletaart met Spek

Vanavond opnieuw avondje bij Marlies en gezien zij mijn nieuw wekelijks proefkonijn is, kwam cateraar Katrien natuurlijk weer met iets nieuws aan :-) Geproefd en goedgekeurd! Aan deze is wel een beetje werk, nu ja werk, laten we zeggen dat het wat tijd in beslag neemt, maar is de moeite waard en is weer es iets anders hé!
Morgen trouwens normaal gezien de laatste keer naar de kraker. De vooruitgang is écht, maar dan ook écht verbazend! De pijn is het grootste deel van de tijd zelfs gewoon weg! Pas op, ik voel wel nog dat ik moet oppassen hoor... te lang neerzitten, gewoon rechtstaan en zo doen me wel nog altijd voelen waar mijn rug zit, maar met een beetje oppassen... Manmanman, ik voel me weer bijna 3 x 7 :-)


Ingrediënten:
Kruimeldeeg, 1 courgette, 1 aubergine, 1 rode paprika, spek, rozemarijn, basilicum, olijfolie, mozzarella, 4 el groene pesto, 2 dl room, 2 eieren

En dan...
- Snij alle groenten in blokjes, doe ze in een ovenschaal, overgiet ze rijkelijk met olijfolie en bestrooi rijkelijk met rozemarijn en basilicum.
- 40 min. de oven in op 200° en niet vergeten regelmatig es om te roeren.
- Klop dan het ei los met de room, de pesto en kruid met peper & zout.
- Mozzarella in plakjes snijden
- Spek bij de groentjes doen
- Uw taartvorm met deeg vullen met het groenten/spekmengsel en overgieten met uw room/pestomengsel
- Plakjes mozzarella erop leggen en nog 20 min. in de oven op 200°

Geen opmerkingen:

Een reactie posten