Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

woensdag 18 mei 2011

Hongaarse Pasta



Moest een rapke zijn vanavond! Deze voormiddag mijn ouders op bezoek gehad (weer op de laatste knip verwittigd geweest of wat had je gedacht! Dus weer geen tijd om voor iets te knabbelen te zorgen :-() En dan deze middag Carla gaan afhalen van 't station, samen om cadeauke geweest voor Ella & Lotte, de prachtige tweeling van Jo & Peter - Ik was wel al es vlug in de kliniek binnengesprongen, maar ja, veel bijbabbelen is er daar niet bij hé, dus nu de uitgebreide versie - Dan nog aan de lijn gehangen met Marlies (ondertussen te voet mijn boodschappen gedaan), gekookt, buikje gevuld en nu vlug hier posten, want is écht weer een goeike! Goed EN snel! De saus is opnieuw klaar den tijd van de pasta te koken :-)

Ingrediënten:
Penne, room, gerookte spekblokjes, paprikapoeder, dragon en Parmezaan
(ja, 'k weet 't, Parmezaan is nu niet meteen Hongaars, maar ik had niet alle ingrediënten bij -afgeleid aan de tel tijdens het boodschappen doen hé- en toen ik proefde miste het precies nog iets... dus, in de frigo gekeken, nog overschotje Parmezaanschilfers opgemerkt en dit was perfect om de saus dat ietsje meer te geven :-))

Bereiding:
- Uw pasta opzetten
- Spekblokjes 5 minuutjes laten bakken en dan in een potje aan de kant zetten
- Aan het overgebleven braadvocht, de room en de kruiden toevoegen, wat peper & zout en laten indikken
- Spek er opnieuw bijkletsen en dus ook nog wat Parmezaanschilfers.

Ondertussen tijd om uw penne af te gieten en voilà si!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten