Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

dinsdag 19 november 2013

Cakejes met Chocolade & Kastanjes


Niet ver van ons huisje staat een kastanjeboom en vorige maand hebben we ons daar mega laten gaan met kastanjes te rapen! Kiloooo's brachten we mee! Dus dan maar gegoogeld naar wat ik hier allemaal mee kan aanvangen en op de site plazilla.com vond ik een leuk receptje voor een chocolade-kastanje cake. Gezien ik nog veel van die cupcakepapierkes had en dat ook makkelijker te transporteren is voor als Rasmus er mee wou nemen naar 't werk, zijn 't dus kleine cakejes geworden :-)

Ingrediënten:
250 gr pure chocolade, 250 gr boter, 250 gr gepelde kastanjes, 250 ml melk, 4 eieren, 125 gr suiker (in 't recept stond geen bloem, wat ik maar raar vond, dus er ook bloem aan toegevoegd)

En dan...
- Oven voorverwarmen op 170 graden
- Boter en chocolade smelten in een pan op een laag vuurtje
- Kastanjes in een ander panneke, melk aan toevoegen en laten koken
- Als de kastanjes zacht aan 't worden zijn, ze fijnstampen. Ik heb hiervoor gewoon mijn pureestamper gebruikt en ging vlotjes
- Eieren in een kom doen en er de suiker aan toevoegen
- Al roerend het chocolade- en het kastanjemengsel aan toevoegen
- Verdelen over de cakevormpjes
- 25 à 30 minuutjes de oven in en daarna smullen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten