Doen alsof je een keukenprinses bent!

Vroeger kon ik helemaal niet koken... Eten klaarmaken, ok, maar koken? Hoe begin je daar in hemelsnaam aan en kan nooit zo lekker zijn als op een ander, toch?
Dan enkele jaren geleden, beginnen observeren en ik dacht bij mezelf: hé, dat zou ik ook wel kunnen! Dus beginnen experimenteren en al zeg ik het zelf, het lukt me ondertussen al aardig! En ik vind het bovendien ook leuk en ontspannend!

Regelmatig nodig ik dan ook slachtoffers uit, ik let erop dat het goeie varkentjes zijn (ja, het gebeurt ook wel es dat het resultaat toch niet zoals verwacht is) kwestie van reacties te peilen (en is ook gewoon leuker om niet alleen te eten).

Dus in deze blog, receptjes die ik niet wil verliezen. Let wel, dit zijn geen eigen recepten, maar heb ik één voor één gepikt uit kookboeken of hier op 't internet (en vraag me niet altijd meer waar, dus bronvermelding niet mogelijk)

Gezien er aan elk recept wel een verhaal hangt: naast kookgenot, ook veel leesgenot!

maandag 11 augustus 2014

Tagliatelle met Kip en Spinazie


Dit is een blijverke! Toen mijn vriend vanavond thuiskwam, zei ie 't nog: dat met die spinazie van van 't weekend, dat mag je zeker nog es maken :-) ikke blij :-) Helaas geen mooie foto van een net opgeschept bord, maar dat van 't ingecalculeerd overschotje voor Rasmus. Ben blij, want spinazie eten we eigenlijk te weinig, dus blij dat ik dit receptje gevonden heb (gespot op www.kip.be) en heel klein beetje eigen toets aan gegeven.
Grappige is dat mijn vriend helemaal geen kaas lust en al zeker geen Boursin. Heb hem dan wijselijk pas achteraf verteld dat dit erin zit ;-)

Ingrediënten
Tagliatelle, pak diepvriesspinazie met room (450g en we halen er 3 personen uit), 1 halve Boursin look & fijne kruiden (de kaas zelf, niet zo'n pot om saus mee te maken), 1 ui, kipfilet, gerookte spekblokjes, vleeskruiden en gemalen kaas ter afwerking

Stevige kost!
- Pasta koken
- Kipfilet in reepjes snijden, royaal met vleeskruiden bestrooien (in 't recept waren 't kipkruiden, maar die heb ik dus niet) en even aanbakken. Gesnipperde ui en spek aan toevoegen en laten meebakken.
- Ontdooide spinazie aan toevoegen, Boursin erbij en laten smelten en klaar is kees!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten